de eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anneline

14 September 2009 | Ecuador, Quito

Hola Chico's! Como estan?

De eerste week is super snel gegaan hier in Quito. Ik heb elke dag wel wat te doen en het gaat allemaal goed hier.
Mijn reis begon afgelopen zaterdag niet zo soepel, want ik moest een voucher ophalen op schiphol, maar dat was niet helemaal duidelijk gezegd bij de klm dus die verwees me weer door naar andere balie en uiteindelijk heeft de andere balie gezorgd dat mn voucher toch door de klm werd uitgeprint, maargoed de eerste stress momentjes al weer geweest. vervolgens ben ik via bonaire naar Guayacuil een andere grote stad in ecuador gegaan, waar ik 3 uur moest wachten op mn vlucht naar Quito. Het vliegveld van quito ligt echt midden in de stad, dus dat is wel een beetje een gekke landing.
Vervolgens ben ik naar de uitgang gelopen waar mn gastfamilie mij op zou halen... na 45 minuten besloot ik toch maar de coordinator te bellen en net op dat moment kwam mn gastmoeder en haar zoon aanlopen met een bordje met mijn naam, fiew!
Met de auto gingen we naar het huis van de familie waar ik de rest van het gezin ontmoette. Het gezin bestaat uit moeder Paulina, vader Wagner, een zoon van 18 genaamd Francis, die een beetje gehandicapt is, een dochter van 8 genaamd Ana Paula en een zoontje Eduardo van 6. De vader van het gezin is leraar op de taalschool, dus hij spreekt redelijk Engels, Paulina (de moeder) en Paula spreken ook een beetje Engels. In het huis heb ik een klein kamertje met een eigen badkamertje, heel fijn. Na mijn spullen gedropt te hebben gingen we lunchen en daarna moest ik Paula voorlezen, waarbij ze de grootste lol had om mijn brakke Spaanse uitspraak te verbeteren. s middags zijn we naar het winkeltje van Paulinas moeder gegaan en vlak voor we weggingen zei haar moeder, ik heb een verrassing, want haar buurmeisje is namelijk ook Nederlands, dus die kwam eraan. Met haar heb ik even gekletst en ze nodigde me meteen uit om woensdag uit te gaan. Savonds ben ik niet al te vroeg naar bed gegaan om een al te erge jetlag te voorkomen.
Maandag ben ik samen met mijn gastvader naar school gegaan. Deze eerste schooldag begon met het maken van een examen om het niveau van je spaans te bepalen, dat van mij was heel snel bepaald ;). Daarna werden we rondgeleid door de oude stad, heel mooi. De rest van Quito is eigenlijk een grote lelijke stinkstad. Vervolgens kregen we nog wat regels uitgelegd en tips zoals na 21uur altijd met de taxi gaan. Savonds was ik supermoe en had toch een beetje last van een jetlag, dus ben ik vroeg naar bed gegaan. Dinsdag was dan mijn eerste echte schooldag, samen met een Duits meisje heb ik de hele week les gehad van een superenthousiaste profesora. Dinsdag hebben we savonds het touristen en uitgaansdeel even bekeken onder het genot van een cocktail. En dan ook echt 1 cocktail want door de hoogte hier (quito ligt op 2800 meter!) kan je niet veel hebben.
Woensdag had ik de afspraak met het Nederlandse meisje en samen met nog een ander Nederlands meisje zijn we naar een salsaclub geweest. Het zag er net zo uit als de club in dirty dancing 2, helemaal geweldig. Ik heb zelfs mn eerste salsadansje gedaan.
Afgelopen vrijdagavond zijn we met heel veel mensen van de taalschool naar een plaatsje op 2 uur rijden gegaan. Op zaterdag is daar namelijk een geweldige markt, superveel supermooie spullen, voor heel weinig geld. Maar ik heb me ingehouden, omdat mn backpack al vrij vol is. Smiddags zijn we naar een laguna gegaan, het eerste stuk met de bus en vervolgens met tien man in een pickup gepropt richting het meer, super om weer zoveel groen te zien na een weekje in zo'n stinkstad.
Zaterdag avond keerden we weer huiswaards, waarna ik met drie andere meisjes nog even uitgeweest ben. Een van de meisjes had een Ecuadoriaanse jongen ontmoet en samen met hem en zijn vrienden zijn we uitgeweest, superleuk en goedkoop.
Zondag heb ik zelfs een beetje gesport, in het park hier was namelijk aerobics in de buitenlucht. Na het joggen was het tijd om te eten en samen met een meisje van de taalschool en haar 'broer' zijn we naar een buitenwijk van Quito gereden. Wat was het daar anders, een heleboel groen, mooie huizen en een toprestaurant! Daar hebben we zelfs een Ecuadoriaanse politicus ontmoet, hoorden we achteraf.
S'avonds heb ik gezellig gegeten met mn gastgezin en de vlechtjes van Paula eruit gehaald, heel grappig.
De trip voor volgend weekend staat alweer gepland, en vanavond gaan we een film kijken, hopelijk goed voor mn spaans.
De foto's volgen nog, maar die komen eraan hoor!
Een hele dikke knuffel en kus voor iedereeeen!

ciao!

  • 14 September 2009 - 20:52

    Anneline Van Den Ende:

    ps. ik heb nu een ecuadoriaans nummer, dus ben niet te bereiken op mn Nederlandse nummer!

  • 14 September 2009 - 21:02

    Silje:

    Hee, wow klinkt als een leuke drukke week! Ik ben blij dat je gastgezin leuk is. Hoop dat je snel een beetje Spaans leert en dirty dancing (toch maar goed dat we die film nog gekeken hebben ;)). En wat is je Ecuadoriaanse nummer? Kus Silje

  • 14 September 2009 - 21:07

    Anke:

    Hee! volgens mij heb je echte fans want na 1 min heb je gelijk al 2 berichtjes ;)

    Ik ben erg benieuwd naar je volgende tripjes!!

    Have Fun!!

    Liefs Anke

  • 14 September 2009 - 21:34

    Lotte:

    jaaa ik zat al vol spanning op je berichtje te wachten! Sowieso fan!
    Klinkt geweldig Anne, word dr alleen wel onwijs jaloers van dus misschien beter dat die foto's nog even op zich laten wachten ;)
    Geniet ervan!

  • 14 September 2009 - 21:56

    Elsbeth:

    Heeee!

    Whaa klinkt super allemaal..!! Wat heb je al veel gedaan :D En spreek je inmiddels al een flink mondje Spaans? ;) hihi
    En wat is dat ecuadoriaanse nummer..??

    Heeel veel plezier daar.. genieten he!

    Liefs&Kus

  • 15 September 2009 - 09:10

    Tineke:

    Hola guapa,
    Vaya, que envidia tengo! Klinkt super chick, ben heel benieuwd naar je fotos!

    Mucha suerte con tus clases!

    Un beso

  • 15 September 2009 - 09:13

    Femke:

    Wauw, klinkt errug goed! Leuk om te horen allemaal! Enne, wel hard studeren tussen alle drukte door he ;) Ben ook erg benieuwd naar foto's!
    Veel plezier verder!

  • 15 September 2009 - 09:57

    Nike:

    Jeeeeeeeeh! Dubbel bericht, helemaal blij mee. Super fijn om te horen dat je je zo goed vermaakt mop! Dat Spaans komt vast wel goed, gewoon blijven oefenen ;)
    Heel leuk ook dat je vrij snel leuke mensen hebt ontmoet, waarmee je naast het harde studeren leuke dingen kunt doen. Verheug me op je volgende bericht!

    Dikke kus xxx

  • 15 September 2009 - 12:55

    Jolien:

    Wauw Anne, klinkt geweldig!

    Ik ga je verhalen zeker volgen :)

    Geniet ervan!

  • 15 September 2009 - 13:55

    Susan:

    Heey! Je eerste verhaal klinkt super!! Fijn dat je het zo goed met je gastgezin kunt vinden. Ben nu al benieuwd naar het vervolg.. en uiteraard ook de foto's! Heel veel plezier & geniet ervan! Liefs

  • 15 September 2009 - 16:04

    Fleur:

    Woow klinkt goed joh!!!Fijn dat je het zo naar je zin hebt! studeerse he;)!

    (ik dacht dat ik een berichtje had gepost maar k kan hm niet meer terugvinden (Dus als deze verdacht veel op een ander berichtje lijkt, dan weet je het))


  • 15 September 2009 - 18:03

    Maarten:

    hey zus!
    aan het verhaaltje te zien heb je het erg naar je zin:D
    veel succes met leren;)

    groetjes
    maarten

  • 16 September 2009 - 18:18

    Marloes:

    Hee!
    Volgens mij heb je het super naar je zin :D Geniet ervan!! xx

  • 22 September 2009 - 09:28

    Leon Wil Foto's Zien:

    Ik wil foto's zien!! :D

    Nog veel plezier daarrrrr!

  • 25 September 2009 - 09:36

    Heleen:

    Fijn dat je goed ben aangekomen en dat je het naar je zin hebt Anne! Ben benieuwd naar je foto's! Heel veel plezier
    Kus

  • 27 September 2009 - 13:56

    Anniek:

    Lieverd,

    Hoe is het met je?
    Nog tijd over om ons een update te sturen hihi?

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

lopen met de Inca´s, dansen met de locals

29 November 2009

Galapagos en de eerste stapjes in Peru!

15 November 2009

rondreizen door Ecuador

30 Oktober 2009

Ciao Quito!

12 Oktober 2009

Verandering in Quito
Anneline

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 28064

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 01 Juli 2012

coschap Suriname

05 September 2009 - 21 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: