El Fin de semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu El Fin de semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu

El Fin de semana

Door: Anneline

Blijf op de hoogte en volg Anneline

28 September 2009 | Ecuador, Quito

Haaaai iedereen!
Alweer twee weken zijn voorbij, maar de tijd vliegt. Steevast begint de les op maandag met de vraag, wat heb je gedaan in het weekend? Elke week hebben we een andere leraar of lerares en tot nu toe heb ik superleraressen gehad, veel geleerd, maar vooral nog heel veel te leren. En wat ik de afgelopen weekenden heb gedaan... heeel veeel!
Vorig weekend ben ik met een grote groep van de taalschool naar het strand vertrokken, 4 mensen in de ene taxi en 4 in de andere. Helaas was onze chauffeur heel eigenwijs en werden we 40 minuten later op de verkeerde plek afgezet en was de bus al vertrokken, gelukkig konden we een lift regelen tegen betaling en waren we maar iets later in Atacames dan de rest van de groep. S avonds in een leuk strandtentje gedanst en gedronken. Zaterdag zijn we met een klein bootje de oceaan op gegaan met een gids, op zoek naar walvissen... met een rotsnelheid was de tocht alleen al top, en uiteindelijk zagen we moeder en baby vlakbij de boot, zo gaaf! Na een middagje slapen op het strand en spelen in de zee, savonds weer naar de strandtenten gegaan. Zondag redelijk op tijd richting Quito, omdat de bustocht ongeveer 7 uur duurt.
De week daarna verliep rustig, omdat mn buik van slag was, helaas. Gelukkig is nu alles weer helemaal normaal! Het weekend ging het al stukken beter dus zijn we met de hele groep naar Banos gereisd. Een klein touristisch dorpje in een prachtige omgeving. Na een bezoekje aan de pizzeria, lekker geen rijst!, gekletst en gedanst in een bar en op tijd gaan slapen. Zaterdag zijn we gaan raften. Na een prachtige rit kregen we een uitgebreide instructie over hoe te peddelen, hoe je je bemanningslid moest redden etc., en daarna de rivier op. Druk peddelend en helemaal bedolven door de golven, in heerlijk weer, helemaal top!
Smiddags heeft iedereen, behalve ik omdat ik beetje ziekjes was, een salto van een brug gemaakt! Savonds lekker mexicaans gegeten en weer naar de bar natuurlijk. De naam van het dorp, Banos, betekent baden, dus de volgende ochtend hebben we in een natuurlijk bad om 07u sochtends gebadderd, buiten in een prachtige omgeving, maar iets teveel mensen. Toch was het superrelaxed wakker worden en goed om alvast de spieren los te maken voor onze mountainbiketocht. De tocht is genaamd de tocht van de watervallen, dus een heleboel watervallen gezien, met een kabelbaantje over een klif gegaan en zelfs achter een hele grote waterval gestaan, super! De tocht was gelukkig vooral downhill, dus lekker relaxed. Enn... tijdens onze toch was er nog een mogelijkheid om een salto te maken, dus die gelegenheid heb ik aangegrepen om deze jump te maken, omdat ik helemaal beter was en ben. Het was zo eng om te springen, maar zo gaaf!
Komende week is alweer mijn laatste week Spaans en volgende week begin ik met mijn vrijwilligerswerk.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mn vorige berichtjes!
Kus, Anneline

Hasta luego!

• 28 September 2009 - 19:49

Lotte:

Foto's!! :) Leuk!
    Wat maak je toch een boel mee daar! Zeker als je bedenkt dat je er nog maar zo kort zit! Gelukkig nog alle tijd om nog veel meer van dit soort leuke verhaaltjes te schrijven!! Succes met je laatste weekje spaans en ik ben benieuwd naar deel 2 van je avontuur!
    Liefs!

• 28 September 2009 - 20:13

Erik:

Eindelijk wat foto's!. Filmpje is ook zeer geslaagd ;). Snel Skypen!

kus

• 28 September 2009 - 20:33

Tineke:

Wauw chick, klinkt geweldig! En idd eindelijk fotos :D!

Geniet er nog van en ben benieuwd naar je spaans :)!

Un beso

• 28 September 2009 - 22:47

Hasine+Paulus:

Was dat jumpen nou echt leuk, volgens ons ben je
    op zijn minst prettig gestoord, maar het was wel erg leuk om je foto's te zien

• 28 September 2009 - 22:55

Anneline Van Den Ende:

meer foto´s op facebook! x

• 29 September 2009 - 12:13

Heleen:

vet mooie verhalen, anne! Filmpje ook echt supergaaf, stoer dat je die sprong hebt gemaakt!
    Veel plezier je laatste weekje!

• 29 September 2009 - 18:34

Anniek:

Mail je snel weer, update gelezen :D
    Blij dat je je goed vermaakt!

xxx

• 30 September 2009 - 14:14

Susan:

Heey Anneline! Je verhaal klinkt echt super & foto's zien er echt tof uit!! Veel succes met je laatste paar dagen Spaans! Nog veel plezier! Geniet ervan!!Liefs

• 01 Oktober 2009 - 15:38

Renske:

Hee Anneline!

Wat leuk om je verhalen te lezen !! Klikt super allemaal! Geniet van alles daar :) Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

xxx Renske

• 02 Oktober 2009 - 11:38

Paulus:

leuke foto's en video,maak er nog maar wat.Veel plezier

• 03 Oktober 2009 - 09:39

Nike:

Wow zie nu pas het jump filmpje.... ok dat is echt een dappere actie van je haha..

xxx