Ciao Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu Ciao Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu

Ciao Quito!

Door: Anneline

Blijf op de hoogte en volg Anneline

30 Oktober 2009 | Ecuador, Quito

Na bijna 8 weken in Quito te hebben gewoond, vertrek ik vanavond richting het zuiden van Ecuador in dit prachtige land rond te reizen. Vervolgens vertrek ik samen met een vriendinnetje van hier richting de Galapagos eilanden.
Maar eerst mijn belevenissen van de afgelopen weken. Na anderhalve week werken bij het project chicos de la calle, leek het me leuk om ook bij een ander project te kijken. Alhoewel ik bijzondere verhalen te horen kreeg, bijvoorbeeld van een jongen van mijn leeftijd die in een park woont. En de kinderen heel lief waren. Was er geregeld helemaal niks te doen. Op zn zuid amerikaans vormde het veranderen van project geen enkel probleem en zo heb ik de afgelopen anderhalve week bij een ander project gewerkt. Dit project heet Neque y mas neque. Ook hier kunnen kinderen na school terecht om hun huiswerk te maken, maar tevens worden er andere activiteiten met de kinderen gedaan. Zo heb ik gisteren een dansles gevolgd met de meiden. De kinderen varieren in leeftijd van 4 tot 12 jaar en wonen in een arm deel van Quito, ongeveer 25 minuten met de bus vanaf mijn huis hier. Het project voelde vanaf het begin een stuk gestructureerder en gezelliger aan, een goede keus om te veranderen van project.
Naast het, beetje, werken was er natuurlijk genoeg tijd om andere leuke dingen te doen. Zo heb ik gezien hoe Ecuador de laatste kans op een ticket voor het wereldkampioenschap voetbal verspeelde. Hebben we nog meer films gekeken en lekker gekookt, zoals kaasfondue en japanse kroketten. Of werden we uitgenodigd voor een uitgebreid diner in een appartement met het mooiste uitzicht over Quito ooit, zover je kan kijken zie je lichtjes tussen de bergen en als je goed keek kon je ook de vliegtuigen zien opstijgen en landen. En natuurlijk werd er weer gedansd en gedronken in Quito.
In de weekenden heb ik geprobeerd wat meer van Ecuador te zien. De eerste trip hebben we vooral veel in de bus gezeten. Een behoorlijk lange, hobbelige rit, bracht ons naar een prachtige laguna in een voormalige vulkaan. Deze laguna was zo hoog gelegen dat ik mn winterjas en handschoenen heb aangetrokken. Op de terugweg konden we in een pick-up, heel wat sneller, maar wel een beetje koud. Savonds laat waren we weer in Quito en zo konden we de volgende dag een kijkje nemen in de oude stad en de kerk van Quito beklimmen. Doodenge brandtrappen buiten de toren brachten je naar het hoogste punt van de torens. De andere toren kon je ook beklimmen en via een hele lange wenteltrap kwam je uiteindelijk op een kippengaas vloertje, met doorkijk, uit, waar je zelfs nog op een zitje op de toren kon gaan zitten. Geen hekken of iets om je te beschermen tegen vallen, maar wel een heel gaaf uitzicht over de stad.
Afgelopen weekend was een uiterst relaxed weekend. Met een aantal Ecuadorianen en hun Zwitserse vrienden zijn we naar het strand gereisd. Een heerlijk appartementje met zwembad, direct aan de zee, wat wil je nog meer... Zondag werd het nog veel luxer, want we gingen naar het eiland van de familie van een van de jongens. Na een mooie rit van 2 uur, belanden we in een klein dorpje waar we wachtten op het bootje dat ons naar het eiland zou brengen. Het eiland ligt vlak voor de kust en herbergt een boerderij met koeien en de werknemers van de boerderij. Tevens is hier een seizoen van de Ecuadoriaanse expeditie Robbinson opgenomen, waarvan we nog wat hutjes konden zien. Na een wandelingetje over het eiland kwamen we aan bij een geweldig strand, helemaal voor ons alleen.
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties, blijf ze sturen.

De fotos komen nog van het strand komen later.

• 30 Oktober 2009 - 18:41

Caro:

hooi!!
    als trouwe lezer deze keer dan maar de eerste reactie: geniet iedere keer erg van je verhaaltjes! heel veel plezier met de rondreis, al gaat dat vast wel lukken.
    liefs van de hele familie vanuit zeist! XXX

• 30 Oktober 2009 - 19:31

Anniek:

Jeetje Anne wat gaat dat snel, nu al aan de rondreis toe... je gaat vast nog heel veel moois zien, maar so far klinkt het allemaal goed! We skypen van de week even..

Bisous!

• 30 Oktober 2009 - 19:41

Hasine En Paulus:

leuk dat je nu rond kunt gaan trekken en kijken.
    en dat de galapagos ook lijkt te gaan lukken.Gister avond hoorde ik jou wel, maar andersom niet geloof ik, we proberen nog wel een keertje te skypen

• 31 Oktober 2009 - 13:34

Tineke:

WAUW!! Klinkt weer allemaal fantastisch :D! Je verhalen geven mij ook weer een bestemming op mn wishlist erbij haha :D!

x

• 01 November 2009 - 15:28

Elsbeth:

Hee Anne!

Klinkt allemaal super leuk! Zet er ook eens even een fototje op van dat eiland! Daar ben ik wel benieuwd naar :D
    Heeel plezier met rondreizen! Doe voorzichtig
    !

Liefs

• 02 November 2009 - 16:36

Silje:

Hee Anne, zo te lezen vermaak jij je daar goed! Heel veel plezier met rondreizen straks. Kus

• 07 November 2009 - 13:47

Marieke:

Ey meis,
    Wil je heel veel plezier wensen op je rondreis! Dat gaat vast goedkomen in het mooie Ecuador! Ben benieuwd welke eilanden je gaat bezoeken op de Galapagos?! Have fun! xx

• 08 November 2009 - 18:49

Trinette Brand:

Hoi Anneline. Ik heb jou verhaal gevonden en gelezen. Wat een belevenis zeg, en wat een ervaring!!
    Heel erg leuk om te lezen waar je op dit moment mee bezig bent. Ik blijf je volgen.
    Hier gaat alles prima. Het weer is alleen suppersaai. Mist en grijs. Heel veel plezier verder en hartelijke groeten van Frank en Trinette, Remco en Linda uit Veendam

• 11 November 2009 - 11:30

Anouk:

Hoi Hoi!
    Whoo wat een gave verhalen! Zo te zien vermaak je je goed, jammer dat het vrijwilligerswerk af en toe een beetje tegen viel! Zo te horen is Zuid Amerika ook zeker de moeite waard om naartoe te gaan. Ik ben ondertussen weer terug in Nederland, heb ook een geweldige tijd gehad in Cambodja en Vietnam!
    Heel veel plezier nog met je reis en tot over een tijdje.
    Liefs,
    Anouk

• 15 November 2009 - 18:41

Suus:

heee an! het klinkt echt heel erg leuk allemaal :D! veel plezier nog X