rondreizen door Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu rondreizen door Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anneline Ende - WaarBenJij.nu

rondreizen door Ecuador

Door: Anneline

Blijf op de hoogte en volg Anneline

15 November 2009 | Ecuador, Quito

Hallo iedereen,

De laatste werkdag van het project begon met afscheid nemen. De juf liet een aantal kinderen wat zeggen tegen mij en van allemaal kreeg ik nog een dikke knuffel, zo lief. Dezelfde avond was het tijd voor een afscheid van Quito, want met drie meiden van school stapten we in de nachtbus naar Cuenca. Zaterdag struinden we door deze prachtige, beetje Europees aandoende, stad om savonds als echte toerist in een Engelse bus een stadstour te doen.
De volgende dag vertrokken we naar een Inca ruine, een paar muurtjes met wat Lama´s, maar vooral een opwarmer voor Machu Picchu in Peru. Maandag zochten we het hoger op, namelijk in het Nationale park Cajas, waar op 4000 meter hoogte 200 meren gelegen zijn. In deze prachtige omgeving hebben we om een meertje gelopen, maar op deze hoogte nog best een wandeling. Dezelfde avond was het tijd om afscheid te nemen van de meiden en in mn eenpersoonskamertje te trekken.
Mijn reis alleen begon dan echt op dinsdag en de eerste bestemming was het kleine plaatsje, lees 5 straten, Vilcabamba verder in het zuiden Ecuador. Deze vijf straten zijn prachtig gelegen tussen de bergen en geliefd bij rijke Amerikanen die er fanatiek grond kopen. In het hostel aangekomen ontmoette ik drie meiden die me direct uitnodigde om mee te gaan paardrijden. sOchtends vroeg begonnen we dan aan onze 6 uur durende tocht. Ik had een heel lief makkelijk paardje, wat netjes de andere paarden volgde over smalle, steile paadjes de bergen op, waar het werkelijk een prachtige omgeving was. Aangezien er verder niet zoveel te doen is, besloot ik de volgende dag met de nachtbus naar het surfersplaatsje Montanita te gaan. Daar vond ik al snel een hostel van de surfer ´Ricky´, die me dezelfde middag mijn eerste surfles gaf. Het lukte me uiteindelijk om op de plank te staan, met een beetje hulp van de instructeur, want echt getalenteerd ben ik niet. ´s Avonds ontmoette ik de andere mensen van het hostel, waarmee ik twee ongelovelijk leuke avonden heb gehad onder het genot van de lekkerste Ecuadoriaanse cocktails.
Via een van hen ontmoette ik een Duits meisje met wie ik maandagochtend naar Latacunga reisde, waar ik verbleef in het hostel van een Nederlandse. Vanuit hier vertrokken we dinsdag voor een oefenhike, in 5 lange uren liepen we om een laguna, maar de steile paadjes en de hoogte waren iets te veel van het goede, maar we hebben het gehaald! Woensdag was het dan tijd voor het echte werk, namelijk het beklimmen van de vulkaan Cotopaxi. Onze gids bracht ons naar de parkeerplaats op 4500 meter, waar we onze tocht naar de gletsjer op 5000 meter konden beginnen. De hoogte was toch wel te voelen en na 45 minuten omhoog sjokken in duinzand, waren we dan bij de refuge om een appel te eten. Het tweede deel was makkelijker en zo bereikten we dan de 5000 meter! Het duinzand had ook zo zn voordelen, zo renden en sprongen we in 30 minuten weer naar beneden, heerlijk!
Na het bezoeken van een marktje in de buurt kwamen we donderdagavond aan in Quito. Ik verblijf hier nu in een hostel waar een meisje van de school werkt. Een schattig hostel met dakterras met geweldig uitzicht over de stad. Vrijdag heb ik afgesproken met wat meiden die hier nog in Quito verbljven. Het uitgaan werd snachts afgebroken door de politie. Vanwege droogte in Ecuador is er onvoldoende water in de rivier om voldoende elektriciteit te produceren voor het land en zo wordt overal 4 uur per dag, simpelweg geen elektriciteit geleverd.

Deze weken reizen zijn voorbij gevlogen en in het verschiet liggen 9 dagen Galapagos eilanden waar ik ontzettend naar uitkijk. De eilanden liggen zo´n 1000 km van de kust, dus morgen stap ik met een ander meisje van school op het vliegtuig naar deze bijzondere bestemming.

Liefs, Anneline

  • 15 November 2009 - 22:25

    Lotte:

    Wat een mooi verhaal weer Anne! En mooie foto's! Zo te lezen gaat het 'alleen' reizen je prima af; genoeg leuke mensen daar! En nog genoeg te zien waarschijnlijk...de Galapagos eilanden.. wauw!

    Liefs!

  • 15 November 2009 - 22:51

    Anniek:

    Wow Anne wat heb je al veel gedaan en gezien! Het echte avontuur is goed van start gegaan en super fijn dat je steeds weer leuke mensen ontmoet! Had je wel heel graag op je surfplank willen zien stuntelen haha! Ben heel benieuwd naar wat je allemaal nog gaat beleven! Geniet ervan lieverd (ook een beetje voorzichtig zijn he ;))

    Dikke kus!

  • 16 November 2009 - 09:14

    Silje:

    Wow Anne, hoe tof dat je een bungeejump hebt gemaakt! De foto's zijn ook echt super mooi. Heel veel plezier op de Galapagos eilanden, dat worden ook vast weer mooie plaatjes :).

    Kus

  • 16 November 2009 - 11:54

    Hasine&Paulus:

    En nu maar Darwin achterna. Doe wel wat voorzichtiger dan die nederlandse expeditie, die botsten in brazilie tegen een vrachtauto. Veel plezier

  • 16 November 2009 - 12:10

    Tineke:

    Jemig wat maak je allemaal weer mee...klinkt echt fantastisch :D!! Geniet van de galapagos eilanden,lijkt me echt geweldig... Veel fotos maken weer!
    x

  • 17 November 2009 - 18:34

    Susan:

    Je verhaal klinkt weer super Anneline en je foto's zijn prachtig!! Geniet ervan!! Liefs

  • 19 November 2009 - 11:10

    Marieke:

    Echt goed van je dat je de Cotopaxi hebt beklommen! I'm proud of you ;)
    Heel veel plezier op de Galapagos, maar dat gaat vast geodkomen! Doe de groeten aan Harry en Javier als je ze tegen komt hahaha :P
    Ciao xx liefs

  • 19 November 2009 - 12:42

    Elsbeth:

    Oooh wat klinkt het allemaal leuk anne! Super leuk dat je zoveel mensen ontmoet en alleen een surfles hebt genomen hihi.. moeilijk he!
    Heeel veel plezier nog.. geniet van je laatste dagen he!

    Hele dikke kus!

  • 19 November 2009 - 12:44

    Elsbeth:

    pas je wel op voor de haaien op de galapagos.. ;) hihi :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

lopen met de Inca´s, dansen met de locals

29 November 2009

Galapagos en de eerste stapjes in Peru!

15 November 2009

rondreizen door Ecuador

30 Oktober 2009

Ciao Quito!

12 Oktober 2009

Verandering in Quito
Anneline

Actief sinds 01 Sept. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 28069

Voorgaande reizen:

03 April 2012 - 01 Juli 2012

coschap Suriname

05 September 2009 - 21 December 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: