Galapagos en de eerste stapjes in Peru! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anneline Ende - WaarBenJij.nu Galapagos en de eerste stapjes in Peru! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anneline Ende - WaarBenJij.nu

Galapagos en de eerste stapjes in Peru!

Door: Anneline

Blijf op de hoogte en volg Anneline

29 November 2009 | Peru, Lima

Maandagochtend kwamen Andrea en ik aan op San Cristobal, onze vriendinnetjes stonden ons daar al met naambordjes op te wachten! Zo snel mogelijk gingen we naar het strand waar we de andere badgasten, zeeleeuwen, tegenkwamen. Ze liggen een beetje te zonnen, duiken af en toe in het water of blaffen wat in het rond, net mensen. Zo relaxten we wat daagjes op het schattige eiland met mini dorpje, heerlijk relaxed. Op woensdag kwamen we de man tegen van het reisbureau, die vrolijk ´tot morgen´ riep, waarop wij in de veronderstelling dat onze tour vrijdag zou beginnen, vol verbazing reageerden, ´hoezo?´... omdat de tour morgen begint, was het antwoord. De volgende ochtend begonnen we dus aan ons tour. Met klein bootje en in totaal 10 leuke mensen vertrokken we naar het eiland Floreana. Eerst maakten we een snorkeltocht in de buurt van dit eiland, het water was geweldig helder en ik zag de mooiste vissen en een paar hele nieuwsgierige zeeleeuwen. Die zijn zo nieuwsgierig dat je ze bijna kan aanraken, ze zwemmen echt vlak langs je, zo gaaf!
Op het eiland zagen we landschildpadden, die volgens Darwin, alleen hier zo groot kunnen worden, omdat ze geen natuurlijke vijanden kennen. Onze gids vertelde ons dat dieren die oorspronkelijk niet op het eiland voorkwamen een groot probleem vormen, zoals vuurmieren die de schildpadden nesten kapot maken, of honden en katten die sommige dieren eten.
Het volgende eiland, Isabela was de stop voor die avond. Op dit eiland bezochten we de grootste actieve krater van de wereld, nog in 2005 was hier een uitbarsting geweest, zodat je nog heel veel lava zag. De eilanden zijn allemaal vulkanisch, maar niet allemaal even actief. De middag bestond uit een boottocht, waarbij we Jan van Genten, vogels met blauwe voeten, zagen die zich als kamikaze piloten de zee in storten om vis te vangen, een mooi gezicht. Vervolgens zagen we een pinguin vissen, heel schattig. Iets verderop zagen we zelfs haaien zwemmen, waarop de gids vertelde dat we verderop met ze konden zwemmen, super! Verder zagen we een enorme grote rog zwemmen, alhoewel het lijkt alsof ze vliegen door de zee en we zagen nog zeeschildpadden zwemmen. Al met al een fantastische dag.
Zaterdagochtend verhuisden we naar een ander eiland en wederom gesnorkeld op de weg er naartoe. Hier een lavagrot bezocht en wederom een schildpaddenopvang. Hier leeft Lonely George, de laatst levende van zijn soort. Hij zit daarom gevangen met 2 vrouwtjes van een verwante soort en het is wachten op de baby´s. Helaas geen glimp van hem opgevangen, maar echt overal op de Galapagos kan je souvenirs kopen van deze George.
De laatste dag van de tour zijn we naar een prachtig strand gelopen waar we leguanen gezien hebben die als enige op de wereld de zee in gaan. Na wat relaxen was het dan tijd om weer terug te gaan naar San Cristobal.
Na nog twee dagen relaxen was het dan tijd om afscheid te nemen van mn vriendinnetjes van hier, helaas. Ik vloog als enige terug naar Guayaquil, waar ik mijn weg vervolgde per bus naar noord Peru. De volgende ochtend kwam ik aan in Chiclayo. Ik had in de bus een Peruaans meisje ontmoet, waarmee ik smiddags aan het strand gelunched heb, gezellig. Dezelfde avond besloot ik verder te gaan naar Lima. De volgende ochtend eerst wat bijgeslapen in het hostel in Miraflores, de toeristenbuurt aan de zee. Zaterdag een citytour gedaan, in een wat viezig oud centrum. Gelukkig kon ik het wisselen van de wacht aanschouwen. Een uitgebreide dans van mannen in pakken die zo nu en dan zelfs met hun geweren overgooien, interessant hehe. Vanmiddag ga ik dan een andere lange, 16 uur, durende busrit tegemoet.

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties! Nog drie weekjes en dan kunnen we weer live bijkletsen :D!

Liefs

• 29 November 2009 - 17:30

Tineke:

Wauw klinkt weer fantastisch:D!!! Echt heel gaaf! Geniet van je laatste weekjes en even een datum voor 14jan prikken voor een date in grunn!
    x

• 29 November 2009 - 18:48

Elsbeth:

waaauwieeee!

• 29 November 2009 - 20:41

Anniek:

Woei, wat tof... mooie foto's ook. Nog heel veel plezier de laatste weekjes mop

xxx

• 30 November 2009 - 12:45

Femke:

Klinkt echt super en ziet er ontzettend mooi uit op de foto's! Weer eens wat anders dan een dierentuin in Nederland ;) Geniet er nog van verder! Liefs Femke

• 30 November 2009 - 17:06

Hasine En Paulus:

Lieve anneline ,zo te zien verveel je je nog niet ,leuke foto's en een bijzonder verslag we kijken uit naar de rest

• 09 December 2009 - 21:02

Robert:

Hoi Anneline, Wat een leuk verslag van je bezoek aan de Galapagos eilanden. Om een beetje jaloers van te worden. Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Geniet van de laatste weken.

• 10 December 2009 - 17:14

Marieke:

Een woord... Top! ;)
    Maar ja, wat wil je in zo'n mooi land (A)
    Veel plezier nog de laatste week(jes) xx