Eerste indrukken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anneline Ende - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anneline Ende - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Anneline

Blijf op de hoogte en volg Anneline

07 April 2012 | Suriname, Paramaribo

Hai allemaal :),

Hierbij alvast een verslag van de eerste indrukken. Bedankt voor alle lieve berichtjes etc voor aanvang :).

Dinsdag vlogen Erik en ik naar Suriname. Na wat filmpjes op onze eigen schermpjes (I like) kwamen we aan in het warme Suriname. De rij voor de douane werd op Surinaamse snelheid afgewerkt en dus konden we ruim een uur later onze koffers ophalen. Eenmaal buiten werden we opgewacht door Marilva, degene die alles regelt in het Guesthouse Fanna.
De rit naar Paramaribo duurde nog ongeveer een uurtje, waarbij we dus een goede eerste indruk van het land kregen. Ze trakteerde ons op ons eerste Parbo biertje, dus het wat een relaxte rit.
In het guesthouse wonen vooral stagiaires uit Belgie en een aantal uit Nederland. Het bestaat eigenlijk uit 2 huizen, waarin nu ongeveer 30 mensen wonen.
Mijn kamer is vrij luxe, een 2 persoonsbedje, eigen badkamer en een airco, heerlijk!

Diezelfde avond was ook de verjaardag van de baas van het Guesthouse, Julien. Dat werd gevierd in het guesthouse dus waren alle gasten uitgenodigd voor een heerlijke surinaamse maaltijd. Daarna was er een optreden van een brassband, waarbij er flink met de heupjes werd gezwaaid. Kortom, een goed begin van onze eerste Surinaamse dag!

De volgende dag zijn we de stad gaan verkennen. Ik was al 'gewaarschuwd' maar het ziet er toch echt uit als een ontwikkelingsland, vervallen huizen, kapotte wegen, straathonden en vuil.. maar tegelijkertijd ook zeker mooie houten huizen, kerken etc. Én iedereen spreekt Nederlands, ik blijf het een gekke gewaarwording vinden dat je in zo'n tropisch land gewoon Nederlands kan praten!
Terwijl wij op het Fort Zeelandia rondliepen en bij het gedenkteken van de slachtoffers van de Decembermoorden keken, vond nog geen 500 meter verderop de bijeenkomst van de regering plaats i.v.m. de amnestiewet. Een raar idee. Op de radio en in de krant wordt uiteraard veel geschreven en gezegd, op straat merk ik er nog niks van. Aanstaande dinsdag zal een stille tocht worden gehouden, ik ben benieuwd.

De dagen erna zijn helaas goed in 1 woord samen te vatten: regen! Dit beperkte onze activiteiten mogelijkheden nogal. Gelukkig gaan we de komende week mooie tripjes maken (met hopelijk beter weer). Ondertussen doen we ons tegoed aan alle heerlijke restaurantjes hier, Javaans, Indiaas, Surinaams.. heerlijk!

Kortom, de eerste dagen hebben we weer gehad, de jetlag voor zover die er was uitgeslapen. De volgende weken zullen in het teken staan van het ontdekken van Suriname buiten Paramaribo!

Liefs

• 08 April 2012 - 10:18

Tineke:

Leuk zo snel al een verslagje en de eerste foto's! Geniet! x

• 08 April 2012 - 11:03

Hasine En Aulus:

Hoi Anneline en Erik,leuk verslag we pakken de reisboekjes er alvast bij
    Hopenlijk gaat het iets minder regenen
    Nog veel plezier op jullie tocht het binnenland in
    Liefs Hasine en Paulus

• 08 April 2012 - 11:42

Anniek:

Hey lieve Anne en Erikus!

Fijn al zo snel bericht. Super leuk om een update te lezen... Lekker hoor Anne, dat je zo´n luxe verblijf hebt, wel jammer van de regen! Heel veel plezier!

Liefs

• 08 April 2012 - 22:37

Sanne:

Hey Suriname ontdekkers,

Wat een pech van die regen, maar zoals je zelf al schrijft wel direct een super welkom gehad zo'n eerste dag! En dat je ook zo'n fijne luxe kamer hebt is natuurlijk helemaal fijn, dan zal dat regenbuitje de pret niet al teveel hebben gedrukt ;)
    Geniet ervan!

• 09 April 2012 - 19:11

Trinette En Frank:

Hallo
    Wat leuk zo snel even een verslagje van jullie. Ziet er allemaal goed uit! Jammer dat het regent. Geniet van jullie verblijf daar. Veel plezier.
    Groetjes
    frank en Trinette

• 10 April 2012 - 10:03

Renske:

Leuk om je eerste verslag te lezen! Fijn dat je een goed verblijf hebt. Hopelijk wordt het snel wat beter weer voor de uitstapjes. Veel plezier!

• 10 April 2012 - 17:21

Ineke Heddema:

Wat leuk, jullie verslag. Hopelijk is de regen van korte duur! Mooie foto's ook. Vind je die straathonden niet erg zielig?
    Nog iets van Pasen gemerkt daar? Wij hadden een rustige Pasen, Marloes was ook een dagje thuis.
    Het weer houdt niet over, maar dat hoort er hier bij he?
    Nou, geniet er maar van jongens en tot horens! xxx

• 20 April 2012 - 06:28

Ivonne:

He lieve Anne,

fijn dat je verblijfplaats in ieder geval al goed en gezellig is :) hoop dat de regen gauw is overgewaaid en dat jullie samen een hele hoop mooie dingen hebben gezien! Morgen moet je Erik natuurlijk alweer uitzwaaien..veel succes, ook voor hem straks, en veel plezier met je ouders! Ben benieuwd! O en krijgen we gauw weer een update??

Liefs!

• 01 Mei 2012 - 19:13

Axel, Bob, Caro, J&h:

Hoi anneline, gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier vandaag. We kijken uit naar je volgende verslag. Liefs uit nederland